اطلاع رسانی و شرح برنامه های گروه کوهنوردی آلاداغ بجنورد
نویسنده : همنورد
صعود  گروه کوهنوردی آلاداغ بجنورد به قله سالوک

تاریخ : ۱/۱۱/۸۹

برنامه این هفته ، اردوی انتخابی هیئت کوهنوردی استان به مقصد سالوک جهت برنامه 22 بهمن بود که از گروه آلاداغ 3 نفر به نمایندگی از گروه حضور داشتند .

محل قرار ساعت 6 صبح ، جلوی بیمارستان تامین اجتماعی بود ، ساعت 6:45 مینی بوس به مقصد رختیان به راه افتاد ، بنا به توصیه یکی از هم نوردان صبحانه داخل مینی بوس صرف شد .

ساعت 7:45 به روستای رختیان رسیدیم و آنجا از مینی بوس پیاده شدیم و به خارج از روستا رفته و آنجا جهت توجیه و گروه بندی توقف کردیم ،پس از توجیه برنامه توسط آقای بهمنیار(رئیس هیئت) ، من در گروه آقای بهنیا قرار گرفتم .

ساعت 8:23 کوهنوردی از نقطه آغاز شروع شد و پس از پیمودن 1.3 کیلومتر راه اولین توقف را در ساعت 8:55 به مدت 8 دقیقه انجام دادیم ، پس از ادامه مسیر ساعا 9:45 به ابتدای صخره ها(گرده ماهی) رسیدیم و دو به دو با هم همطناب شدیم و کلنگ ها را هم آماده نمودیم جهت صخره نوردی ، پس از عبور از گرده ماهی و مسافت 593 متر با شیب بسیار تند که بدون کلنگ صعود مشکل بود ، ساعت 10:55 به سنگ دوقولو رسیدیم و طناب ها را باز نموده و 15 دقیقه استراحت نمودیم و به سمت قله به راه افتادیم.

پس از پیمودن 560 متر در ساعت 11:17 به پناهگاه سالوک (N37 16.112 E57 09.681) رسیدیم و از کنار آن عبور کرده و مسیر خود را ادامه دادیم .

پس از پیمودن 2.8 کیلومتر راه از پناهگاه در ساعت 12:40 به قله سالوک در ارتفاع 2979 متری بودیم (       N37 15.359 E57 08.398) .

به علت سرعت بسیار زیاد در این مرحله بعضی از اعضا به پناهگاه باز گشتند و از گروه 13 نفری ما کمتر از نصف موفق به صعود شدند.

پس از حدود 20 دقیقه استراحت ، فرود به سمت پناهگاه را آغاز نمودیم و ساعت 13:58 به پناهگاه رسیدیم و پس از اقامه نماز و صرف نهار ساعت 14:20 از پناهگاه حرکت نموده و ساعت 16 به روستای رختیان رسیدیم و پس از سوار شدن به مینی بوس ساعت 17 در بجنورد بودیم .